Saturday, March 29, 2014

A Call For Help

LET US HELP SHANE ALBERTO

The BACKPACKERS are knocking on your kind hearts to help Ms. Shane Alberto who is diagnosed with Chronic Kidney Disease, stage 5. What makes it more sad is that Shane is fighting not only for her life but for the life of her second child. She is 6 months pregnant and her focus right now is the chance for her child to be born and see the world. The doctors told her that she needs to undergo daily dialysis. It's 3,000Php per session which her family admits they can't afford. Cutting it to at least 3 sessions per week and there can be a chance of saving the life of the baby inside her. 

Below is Shane's letter to The BACKPACKERS and to everyone who can help:



"Ako si Mary Sheinn Caores Alberto, 32 yrs old at kasalukuyang  nakaratay sa karamdamang  Chronic  Kidney Disease (CKD) at nasa stage 5 na. Ngunit higit pa sa aking karamdaman ngayon ay ang aking pinag bubuntis na nasa limang buwan na. Sabi ng mga doktor, kinakailangan ko daw sumailalim    sa      Daily Dialysis para masigurado ang kaligtasan ng anak ko sa  aking sinapupunan at pati narin ang paghaba ng buhay ko.

Ang halaga po ng isang sesyon ng dialysis ko ay P3,000 at wala po kaming pang suporta sa ganitong sa ganitong kamahal na gamutan sa pang araw-araw. Kung hindi daw po magagawa ang pagpapa-dialysis sa araw-araw ay maari ikamatay ng anak ko na nasa aking tyan. Ang asawa ko ay hindi makapag tarabaho ngayon dahil sa pag-aasikaso sa akin. Kaya wala po talaga kaming maasahan na pagkukunan ng pera para sa pagpapagamot. Humihingi po ako ng tulong sa kung sino man ang may mabuting kalooban na pwedeng tumulong sa sakin. Dahil sa magiging tulong ninyo po ay hindi lamang po buhay ko ang pedeng maligtas kundi narin po ang aking anak na limang buwan sa sinapupunan ko.

Naway pag-palain po kayo ng Poong Maykapal. Ngayon palang po ay pinaaabot ko na po ang pasasalamat ko sa inyo.

Maraming Salamat Po.

~Shane Alberto "




Those who can help may do so by depositing at:

BPI Savings Account Name: ROSEMARIE B. CAORES
BPI Savings Account Number: 307-907-6979


Those who may know any organization or charitable institutions that can help Shane in this endeavor may contact her directly at 0943-317-4212 or you can e-mail The BACKPACKERS' Lead at ivan.jfinex@gmail.com.


If we work hand in hand, in just three months we will be able to save a life of a child and make him see the beauty of the world that we are seeing right now. Thank you very much!

Post a Comment